Nova exposició permanent: “D’Asland a LafargeHolcim. Cent anys de ciment”

El Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug, una de les tres seus del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC), ha inaugurat l’exposició permanent “D’Asland a LafargeHolcim. Cent anys de ciment”. La mostra recull la trajectòria històrica de l’actual empresa Lafarge Cementos, a partir de la seva creació com a Asland (Companyia General d’Asfalts i Portland Asland) l’any 1901 fins a la situació actual com a multinacional pertanyent al Grup LafargeHolcim.

L’exposició se centra en la innovació tecnològica constant que ha portat a terme l’empresa al llarg de la seva història i explica el procés de producció del ciment pòrtland, així com les diferents tipologies i aplicacions d’aquest material.

"D'Asland a LafargeHolcim. Cent anys de ciment" s’inicia amb una introducció sobre el ciment. A continuació, el visitant pot descobrir els inicis de l’empresa, la seva influènciaen el territori i la situació actual. L’exposició també permet conèixer el procés de producció del ciment, les condicions laborals en una fàbrica de principis del segle XX i els avenços en l’àmbit del desenvolupament sostenible i la innovació que s’estan implantant en el sector de la construcció.

La mostra s’exhibirà de forma permanent al Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug. No obstant això, durant el primer semestre de 2017 l’exposició es podrà veure a Montcada i Reixac amb motiu dels actes del centenari de la fàbrica de LafargeHolcim.

Els objectius de l’exposició “D’Asland a LafargeHolcim. Cent anys de ciment” lliguen amb la voluntat del mNACTEC de fomentar el coneixement de la ciència i de la tècnica i de la història industrial de Catalunya.