Caminada: Les Baumes de Pregonetes

Així com el Museu del Ciment i els seus voltants immediats són llocs freqüentats i coneguts, ben a prop hi ha indrets molt solitaris, bonics i que deparen sorpreses insospitades. En aquesta excursió tindrem com a punt estel·lar una bauma d’unes dimensions enormes, molt amagada i desconeguda, la Bauma de Pregonetes.

Farem una volta a partir del museu del Ciment, començant per pujar al refugi d’Erols. Fins aquí haurem pujat per una pista ben coneguda i freqüentada, però a partir d’Erols entrarem en un bosc salvatge i solitari amb els Planassos com a punt important, una bona extensió de bosc salvatge i molt perdedor. D’una manera inesperada arribarem a la Bauma de Pregonetes, serà una sorpresa per que hi arribarem des de sobre i no la veurem fins a l’últim moment. Tot baixant passarem per dues baumes més i després pel misteriós lloc de la Perera, amb les runes de la que fou important masia. Després, i sempre per magnífic bosc, arribarem de tornada al museu del ciment.

Les característiques d’aquesta excursió requereixen estar acostumat a les marxes per corriols de muntanya amb desnivells considerables i terreny irregular. La distància a recórrer és de uns 9,5 km, el desnivell acumulat d’uns 600 metres i el temps estimat, sense comptar parades, d’unes 3:30 hores.

Cal inscripció prèvia: info@museuciment.cat

• 14/05/2022