Carbó: Mina de Serrat Pinós

La serra del Catllaràs és plena de mines abandonades, que antigament eren propietat de la fàbrica Asland per subministrar el carbó necessari per a la producció de ciment pòrtland durant els primers anys del segle XX. A través d’una caminada popular, recuperem part de la nostra identitat col·lectiva, resseguint un dels camins que segurament feien els miners d’aquesta vall, per arribar fins a la mina de Serrat Pinós. Després d’una pausa de temps lliure per dinar, es continua la jornada agafant el Tren del ciment per arribar fins a la Fàbrica Asland, avui Museu del ciment, on es donarà una xerrada interessantíssima sobre el passat miner del Catllaràs, a càrrec de Josep Mª Coll.

09:00h / Punt de trobada a l’estació de l’Empalme (es prega puntualitat)

Itinerari caminada: Aparcament de l’Empalme (estació de La Pobla de Lillet del Tren del ciment) – Font de Miranda – Primer Grau – Mina de Serrat Pinós – Les coromines – Ajuntament de La Pobla de Lillet.
Recorregut: 8 km
Desnivell acumulat: 350 m.
Temps estimat: 3 h sense comptar parades
Dificultat tècnica: MODERADA
Ritme de marxa: tranquil

13:00h / Dinar lliurement.
15:37h / Sortida amb el Tren del Ciment* des de l’estació de La Pobla Centre fins al Museu del Ciment.
16:00h / Xerrada sobre les mines de carbó d’Asland a la Serra del Catllaràs a càrrec de Josep Mª Coll.
17:00h / Conclusions i comiat.
18:00h / Sortida amb el Tren del Ciment* des de l’estació del Museu del Ciment fins a l’aparcament de l’Empalme

Cal inscripció prèvia. El pagament del bitllet es farà individual i directament al Tren del ciment.

Descarregueu el mapa del recorregut aquí.

• 21/08/2021