Dia i Nit Internacional dels Museus | Jornada de portes obertes

El dissabte 18 de maig, amb motiu del Dia Internacional dels Museus, el Museu del Ciment fa jornada de portes obertes d’11.00 a 18.00 hores.

L’antiga fàbrica de ciment Asland, situada al paratge del Clot del Moro, en el municipi de Castellar de n’Hug, va funcionar de 1904 fins a 1975. Les restes avui visibles encara posen de manifest l’espectacularitat d’un dels conjunts fabrils modernistes més increïbles de la industrialització catalana, emmarcat en un entorn natural privilegiat. Actualment el conjunt està adscrit al Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), i s’hi ubica el Museu del Ciment de Castellar de n’Hug, inaugurat l’any 2002. La fàbrica i el seu entorn van ser declarats Bé Cultural d’Interès Nacional, en la categoria de monument històric, l’any 2005.

• 18/05/2024