Jornada tècnica “Tecnologia 4.0 per a la fabricació de ciment”

El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug i la Xarxa de Referència en Fabricació Additiva de Catalunya, coordinada per CIM UPC, organitzen la jornada tècnica “Tecnologia 4.0 per a la fabricació de ciment.  La jornada tindrà lloc el divendres 17 de novembre de 2023 al Museu del Ciment.

En aquesta jornada tècnica s’exploraran les últimes innovacions i estratègies en el sector de la fabricació de ciment, amb un enfocament especial en la tecnologia 4.0. És una oportunitat única per aprendre, connectar i explorar noves perspectives en aquest camp en ràpida evolució.

Objectiu i continguts

Aquesta jornada tècnica té com a objectiu principal explorar els aspectes més destacats de la tecnologia 4.0 aplicada a la fabricació de ciment. Les presentacions d’experts destacats abordaran temes rellevants, com ara l’aplicació de la fabricació additiva a la indústria del ciment, la construcció sostenible amb la impressió 3D i les estratègies de transformació digital en empreses del sector de la construcció.

La jornada comptarà amb una taula rodona moderada per Roger Uceda, director de transferència i valorització de CIM UPC i finalitzarà amb una visita guiada a la fàbrica i al Museu del Ciment.

09:30 h | Recepció i cafè de benvinguda.
10:00 h | Benvinguda. A càrrec de l’alcalde de Castellar de n’Hug, Salvador Juncà, i del director del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya, Jaume Perarnau.
10:15 h | Tres possibles camins a l’aplicació de la fabricació additiva. Ignacio López, Lagula Arquitectes.
10:45 h | Cap a la construcció sostenible amb la Impressió 3D. Arnau Cumelles, Aridditive.
11:15 h | Quan i com arriba la innovació a mercat? Ferran Bermejo, Institut de Tecnologia de la Construcció (iTeC)
11:45 h | Estratègies de transformació digital en empreses del sector de la construcció. Gerard Faneca, Escofet.
12:15 h | Taula rodona. Modera el director de Transferència de CIM UPC, Roger Uceda.
13:00 h |  Visita a la fàbrica i Museu del Ciment. Guiada per la Marinette.
14:00 h | Fi de la jornada. Aperitiu-Networking.

Participants

L’acte està dissenyat per a experts interessats en la indústria del ciment i les tecnologies 4.0, professionals del camp de la impressió 3D, investigadors i acadèmics, empreses i actors de la indústria de la construcció així com per a tots aquells estudiants d’arquitectura o similars i entusiastes tecnològics.

Aquest esdeveniment vol ser una plataforma per aprendre, compartir coneixements i explorar noves oportunitats.

Per inscriure’s a la jornada, cal omplir aquest formulari abans del 10 de novembre de 2023. La inscripció és gratuïta, però les places estan limitades a un màxim de 40 persones.

• 17/11/2023