Tren del Ciment+Jardins Artigas+Museu del Ciment

El paquet combinat és un conjunt d’entrades que permet visitar a un preu més econòmic i d’una forma més còmoda els tres recursos turístics següents: Tren del Ciment, Jardins Artigas i Museu del Ciment Asland. Inclou el bitllet per al Tren del ciment, l’entrada als Jardins Artigas, l’entrada al Museu del Ciment i el taller gratuït “Un viatge a través del temps” per a infants de 6 a 13 anys.

Per contractar-lo, cal dirigir-se a l’estació del Tren de La Pobla de Lillet o a la parada del Clot del Moro, davant del Museu del Ciment.

El Tren del Ciment
El Tren del Ciment passa per la línia que històricament unia l’antiga fàbrica de ciment Asland de Castellar de n’Hug amb Guardiola de Berguedà, des d’on partia la línia del ferrocarril de via estreta cap a Berga i Manresa. El recorregut és de 3,5 km i té parada a quatre estacions: la Pobla de Lillet, la Pobla Centre, Jardins Artigas i Museu del Ciment-Castellar de n’Hug.

Els Jardins Artigas
Els Jardins Artigas són uns jardins de tipus naturalista, amb pedres, aigua i vegetació, i foren dissenyats a principis del segle XX per l’arquitecte Antoni Gaudí. L’arquitecte havia arribat a la Pobla de Lillet per projectar el Xalet del Catllaràs on s’allotjarien els enginyers de les mines de carbó situades a la mateixa serra i que s’utilitzarien per proveir els forns de la fàbrica de ciment Asland que s’estava construint al Clot del Moro. Durant la seva estada a la Pobla, Gaudí va allotjar-se a casa dels Artigas i, en agraïment per l’hospitalitat rebuda, projectà per a la família uns jardins just al darrere de la seva fàbrica: els Jardins Artigas.

Construïts a redós del riu Llobregat, els Jardins Artigas formen un conjunt de gran valor arquitectònic immers en un espai natural de relleu agrest i salvatge. La glorieta, el pont dels arcs, la cascada, la gruta, les figures del bestiari i la remor de l’aigua acompanyen els visitants mentre passegen per aquest bocí de natura decorada.

Preu i adquisició

Particulars:
Adult (+25 anys)                               13,40 €
Adult (de 14 a 25 anys)                  12,60 €
Infantil (de 8 a 13 anys)                    7,90 €
Infantil (de 6 a 7 anys)                       5,30 €
Club Súper 3 (de 4 a 5 anys)           4,50 €

Grups:
Anada i tornada                             10,60 €
Senzill                                                8,90 €

Grups escolars:
Anada i tornada                              9,90 €
Senzill                                               8,45 €

Grups: 1 bitllet gratuït per la compra de 20 bitllets. Mínim 20 persones.
Grups escolars: Bitllet gratuït per als professors
Inclou visites guiades al Museu del Ciment i als Jardins Artigas

Informació i reserves

Cal fer reserva prèvia al telèfon 93 825 70 37.

Condicions de visita

Les reserves per a grups es poden fer a través del telèfon 932 041 041 o enviant un correu a reserves@ferrocarrilturistic.cat.