El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug rep el Distintiu de garantia de qualitat ambiental

El Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya ha atorgat el Distintiu de garantia de qualitat ambiental al Museu del Ciment de Castellar de n’Hug per a un període de 3 anys.

El Distintiu de garantia de qualitat ambiental és un sistema català d’etiquetatge ecològic que reconeix productes i serveis que superen determinats requeriments de qualitat ambiental més enllà dels establerts com a obligatoris per la normativa vigent.

En la categoria d’Equipaments culturals – Biblioteques, Museus i Col·leccions, els criteris ambientals que estableix el Distintiu de garantia de qualitat ambiental se centren en optimitzar el consum de l’energia i l’aigua, reduir la generació de residus i augmentar l’ús de productes i serveis ambientalment preferibles.

Els criteris ambientals per a la categoria d’Equipaments culturals es divideixen en nou apartats, que contenen criteris bàsics d’obligat compliment i/o criteris opcionals puntuables: estalvi  i eficiència energètica; estalvi d’aigua; gestió de residus; compres; mobilitat; ús eficient d’espais; qualificacions ambientals; sorolls i vibracions, i informació i educació ambiental.