El Museu del Ciment rep un guardó a la primera Nit del Turisme del Berguedà

El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug ha estat premiat a la primera Nit del Turisme del Berguedà, un esdeveniment organitzat per l’Agència de Desenvolupament del Berguedà i l’Associació d’Hostaleria i Turisme del Berguedà per tal de reivindicar la tasca del sector turístic de la comarca.

El Museu del Ciment ha rebut el premi al museu amb més trajectòria i antiguitat, en una cerimònia en què es volia homenatjar i reconèixer la feina de totes aquelles persones que van ser pioneres en el sector i que fa temps que van obrir les portes dels seus respectius equipaments sense fer-los canviar de mans.

La Nit del Turisme del Berguedà també va reivindicar la zona com un territori turístic que defuig dels models caducs i de la massificació i que forma les empreses perquè apostin per la sostenibilitat.

Així mateix, a la cerimònia també es van renovar els equipaments amb la certificació de Punts d'Informació turística de la comarca i es van anomenar tots aquells que renoven el segell de Biosphere o bé els que l'han aconseguit per primera vegada. El certificat Biosphere, de valor internacional, s'atorga a aquells agents turístics que fomenten valors com la responsabilitat social, la conservació dels béns culturals, la satisfacció de les expectatives dels turistes sobre el destí o la millora de la qualitat de vida de la població. El Museu del Ciment, per la seva part, compta també amb la certificació de Punt d'Informació turística i amb el distintiu Biosphere.