El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug acull l’exposició “No és contingut sexual, és càncer”

El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug acull de l’1 d’agost al 30 de novembre l’exposició “No és contingut sexual, és càncer”, de l’associació berguedana de pacients oncològics Ginkgo APAC Berguedà.

L'exposició mostra les fotografies d’una campanya que l'associació Ginko va impulsar per protestar contra la censura de fotos de mastectomies que fan les xarxes socials. Durant tres anys, l’associació va intentar publicar fotos de pits nus de dones afectades per càncer per poder compartir les seves experiències, però ni Instagram ni Facebook ho van permetre, ja que ho consideren contingut sexual.

Les fotos de la campanya que recull la mostra estan fetes a 32 dones en un format de fitxa policial, per tal de denunciar que les dones se senten com a delinqüents quan els censuren les imatges. Hi apareixen dones afectades de càncer de mama, dones afectades a qui van censurar la seva foto, personal sanitari, i familiars d'afectades que ja no hi són.