Tancar menú

Visita combinada: Ciment i petroli

Viatja 66 milions d'anys enrere i descobreix el secret de la roca que va donar vida a la indústria. Dos espais industrials connectats per la geologia de la cara sud del Moixeró

Descobreix el secret de les roques que van donar vida a la indústria moderna. El paquet combinat Ciment i Petroli et convida a explorar dos espais singulars de la cara sud del Moixeró, units per un passat geològic fascinant i un llegat industrial únic a Catalunya. Amb aquesta entrada conjunta, gaudiràs de visites guiades al Museu del Ciment de Castellar de n’Hug i a la Mina de Petroli de Riutort a un preu reduït.

Un passat geològic, un doble tresor: Fa milions d’anys, un antic mar cobria aquesta zona del Pirineu. Amb la desaparició dels dinosaures, els sediments rics en matèria orgànica es van transformar en les calcàries i margues que avui defineixen el paisatge de l’Alt Berguedà. Aquestes roques amaguen un valor doble: El bressol del ciment: Les matèries primeres que van alimentar la històrica fàbrica Asland. La roca mare del petroli: L'origen de les margues bituminoses que trobem a la Mina de Riutort.

El llegat d'Eusebi Güell i la fàbrica Asland: L’any 1901, Eusebi Güell va fundar Asland i va aixecar a Castellar de n’Hug la primera fàbrica de ciment pòrtland de l’Estat. Aprofitant la força de l'aigua, el carbó de les mines properes i la pedra de la pedrera adjacent, aquesta indústria va transformar l'economia del país i va subministrar material per a les grans obres del Modernisme. Avui, el museu permet recórrer les seves impressionants instal·lacions monumentals.

La Mina de Petroli de Riutort: un recurs pioner: Cinc anys més tard, el 1906, es va crear la Companyia Minera de Riutort a Guardiola de Berguedà. Aquesta explotació, activa durant la primera dècada del segle XX, extreia petroli de les roques, un testimoni excepcional de l’enginyeria minera. Ambdues indústries estaven connectades històricament pel cèlebre carrilet d'Asland, convertint aquest territori en un autèntic museu a cel obert.

 

Horari de l'activitat

  • 11:00 h: Visita guiada al Museu del Ciment (Castellar de n’Hug).
  • 12:00 h: Fi de la visita i desplaçament a la mina amb vehicle propi (20 minuts). 
  • 13:00 h: Visita guiada a la Mina de Petroli de Riutort (Guardiola de Berguedà).

 

Preu i entrades

 

Informació pràctica i condicions

  • Per tal de gaudir al màxim de l'experiència, tingues en compte les següents indicacions:
  • El recorregut comença al Museu del Ciment. Es recomana arribar 10 minuts abans (10:50 h) per validar l'entrada.
  • No inclou el desplaçament: Un cop finalitzada la visita al museu, disposeu de temps suficient per desplaçar-vos amb els vostres vehicles propis fins a la mina per a la següent visita.
  • L'adquisició d'aquest paquet no implica exclusivitat, altres visitants es podran sumar al grup de la visita guiada.

 

Reserves per a grups

Per a grups organitzats és imprescindible la reserva prèvia a reserves@museuciment.cat.