• Artwork

Exposició itinerant | Tren del Ciment, company de viatge

L’exposició es va inaugurar el 13 de juny de 2014 amb motiu del centenari del primer viatge per a passatgers amb l’antic carrilet que transportava des del 1908 sacs de ciment pòrtland des de la Fàbrica Asland fins a Guardiola de Berguedà.

Antigament, el carrilet feia un recorregut que s’iniciava a la fàbrica del ciment Asland i anava fins a l’estació de Guardiola-Bagà. Allà, enllaçava amb la línia que arribava a Manresa. El Tren del Ciment va funcionar com a ferrocarril industrial fins l’1 d’agost del 1914. Des de llavors, va prestar servei públic de viatgers, una necessitat que els ciutadans de l’Alt Berguedà van agrair.

Actualment, però, el Tren del Ciment és un reclam turístic que explota FGC des de juliol de 2005. Aquesta iniciativa va sorgir de l’interès de recuperar aquest tren històric que va ser molt important, tant a nivell històric com social.