Tren del Ciment+Jardins Artigas+Museu del Ciment

El paquet combinat és un conjunt d’entrades que permet visitar a un preu més econòmic i d’una forma més còmoda els tres recursos turístics següents: Tren del Ciment, Jardins Artigas i Museu del Ciment. Inclou el bitllet per al Tren del ciment i les entrades per als Jardins Artigas i el Museu del Ciment. Per a les famílies, el Museu ofereix el joc de pistes “Els clinquerons i el tresor d’Asland”, inclòs en el preu (sol·liciteu el material del joc a recepció del Museu).

El recorregut sencer té una durada de tres hores, i és indiferent tant el punt de partida com la direccionalitat. Les visites al Museu i als Jardins es fan de manera lliure i no cal fer reserva prèvia. Tots els recursos tanquen una hora al migdia, consulteu els diferents horaris.

El Tren del Ciment
El Tren del Ciment passa per la línia que històricament unia l’antiga fàbrica de ciment Asland de Castellar de n’Hug amb Guardiola de Berguedà, des d’on partia la línia del ferrocarril de via estreta cap a Berga i Manresa. El recorregut és de 3,5 km i té parada a quatre estacions: la Pobla de Lillet, la Pobla Centre, Jardins Artigas i Museu del Ciment-Castellar de n’Hug.

Els Jardins Artigas
Els Jardins Artigas són uns jardins de tipus naturalista, amb pedres, aigua i vegetació, i van ser dissenyats a principis del segle XX per l’arquitecte Antoni Gaudí. L’arquitecte va ser contractat per Güell per projectar el Xalet del Catllaràs on s’allotjarien els enginyers de les mines de carbó situades a la mateixa serra i que s’utilitzarien per proveir els forns de la fàbrica de ciment Asland que s’estava construint al Clot del Moro. Durant la seva estada, Gaudí va allotjar-se a casa dels Artigas i, en agraïment per l’hospitalitat rebuda, projectà per a la família uns jardins just al darrere de la seva fàbrica: els Jardins Artigas. Construïts a redós del riu Llobregat, els Jardins Artigas formen un conjunt de gran valor arquitectònic immers en un espai natural de relleu agrest i salvatge, i la remor de l’aigua acompanyen els visitants mentre passegen per aquest bocí de natura decorada.

ADQUISICIÓ

Els paquets combinats només els emet el Tren del Ciment, i es poden adquirir a qualsevol de les estacions o a través de la venda en línia del seu web: https://turistren.cat/trens/tren-del-ciment/

RESERVA PER A GRUPS I GRUPS ESCOLARS: Per a les visites en grup o les escoles, cal fer sempre reserva prèvia, que estarà subjecte a la disponibilitat dels tres recursos. Es pot reservar a través del telèfon 93 821 51 11 o enviant un correu a laura@pedratour.com

• Mínim 20 persones.
  • 1 bitllet gratuït per cada 20 bitllets.
  • Inclou visites guiades al Museu del Ciment i als Jardins Artigas.

Informació

Per a més informació, truqueu al telèfon 93 825 70 37.