Visita al Museu del Ciment Asland durant l’estiu

El Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug ha reobert les portes, amb les mesures preventives i les recomanacions sanitàries i higièniques prescrites, i amb totes les condicions necessàries per facilitar l’acollida de visitants. Entre les novetats de la temporada 2020, els visitants poden visitar el nou espai de la galeria de la vagoneta.

Com és la visita?

• L'horari és el que apareix publicat al web del Museu.
  • La mascareta és obligatòria durant la visita la Museu.
  • Es disposa de gel hidroalcohòlic per als visitants a la recepció i a diferents espais.

Novetats temporada 2020

Entre les novetats previstes per a aquesta temporada al Museu del Ciment, hi ha l’obertura del nou espai de la galeria de la vagoneta, que permet enriquir la visita a la fàbrica amb un nou punt d’interès sorprenent. Es tracta d'una galeria d’uns 500 metres de llargada, per on circulava una vagoneta amb materials per a la fabricació del ciment. La galeria es va utilitzar només els primers anys de funcionament de la fàbrica (del 1904 al 1912), ja que amb les ampliacions dels espais va quedar inservible, i els treballadors de la fàbrica de les últimes dècades desconeixien la seva existència. L’espai de la galeria de la vagoneta es va descobrir amb l'obertura del dipòsit del clínquer, quan la fàbrica ja s’havia convertit en museu, i s’ha restaurat recentment per poder-lo fer accessible per al públic.

Així mateix, es recupera el recorregut circular per la fàbrica, tancat a causa d’unes obres de consolidació de l’edifici, ampliant així el recorregut visitable. I per al públic familiar, el Museu proposa La recerca del Cofre d’Asland, un nou joc de descoberta dels espais industrials de la mà dels follets de la fàbrica, els clinquerons i les clinquerones.