El Museu del Ciment Asland de Castellar de n'Hug i el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) organitzen la 3a jornada tècnica "La volta catalana", que tindrà lloc els dies 4 i 5 d'octubre al Museu del Ciment Asland. La jornada vol potenciar i donar a conèixer el valor patrimonial d’aquesta tècnica constructiva, i alhora ser un espai de reflexió entre ponents i assistents sobre la volta catalana com a cas paradigmàtic d’una tècnica tradicional vigent.

Enguany la jornada se centrarà en l'edifici de l'antiga fàbrica Asland, el seu disseny únic, l'aportació de Rafael Guastavino, els materials i conglomerats utilitzats, així com les diferents tècniques de rehabilitació de la volta catalana.

El Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug, seu del mNACTEC, està ubicat a l’antiga fàbrica cimentera Asland, al paratge del Clot del Moro. Erigida entre els anys 1901 i 1904, és una obra arquitectònica singular de primera magnitud, construïda amb pedra calcària de la zona, estructura metàl·lica i voltes de maó de pla amb ciment pòrtland, un sistema patentat als Estats Units per Rafael Guastavino.

ORGANITZA: mNACTEC
COORDINACIÓ: Manuel Julià i Macias

PROGRAMA PROVISIONAL

DIVENDRES 4 D'OCTUBRE DE 2019

Matí  Jornada tècnica amb diverses conferències.
Dinar  Al Museu del Ciment.
Tarda  Visita a la fàbrica Asland i Museu del Ciment.

DISSABTE 5 D'OCTUBRE DE 2019

De 9.00 a 17.00 h   Taller pràctic de construcció de voltes de maó pla.

DATES

4 i 5 d'octubre del 2019

LLOC

Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug
Paratge del Clot del Moro, s/n. 08696 Castellar de n’Hug (Berguedà)

PREUS

• Opció A: Jornada tècnica. Preu: 25 € | Preu estudiant: 15 € (inclou el dinar de divendres)
  • Opció B: Jornada tècnica + taller pràctic. Preu 30 € | Preu estudiant: 20 € (inclou el dinar de divendres)
  • Opció C: Taller pràctic. Preu: 20 € | Preu estudiant: 10 €

INSCRIPCIÓ I PAGAMENT

Cliqueu aquí per omplir el formulari d'inscripció.

Termini d’inscripció: fins al 28 de setembre del 2019. Aforament limitat a 50 places per a la primera jornada i a 20 places per a la segona jornada, amb assignació per ordre d’inscripció.

El pagament es farà efectiu per transferència bancària al número de compte del mNACTEC: Caixabank, S.A. "LA CAIXA" CC/IBAN: IBAN ES23 2100 5000 5102 0008 8845

A la transferència cal fer constar: en el primer camp, nom i cognoms i, en el segon, “Jornada volta catalana”. La inscripció no tindrà validesa si el pagament no s’efectua abans de l’inici de la jornada.

ORGANITZEN

COL·LABOREN

Museu del Ciment Asland Paratge del Clot del Moro, s/n 08696 Castellar de n'Hug Tel: 93 825 70 37