El Museu del Ciment presenta els seus projectes estratègics i inversions a realitzar

El Museu de Ciment de Castellar de n’Hug va acollir ahir, 10 de març, una reunió i visita institucional per veure els treballs i inversions realitzades en els últims dos anys, així com presentar els projectes de futur i inversions imminents a realitzar que han de donar continuïtat als treballs que ja s’han fet i consolidar un dels projectes patrimonials, culturals i turístics més importants i ambiciosos de la comarca del Berguedà.

A l’acte hi van assistir la Sra. Elsa Ibar, Directora General del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya; el Sr. Salvador Juncà, alcalde de l’Ajuntament de Castellar de n’Hug; el Sr. Josep Lara, president del Consell Comarcal del Berguedà; el Sr. Francesc Serra, director dels Serveis Territorials a la Catalunya Central del Departament de Cultura; el Sr. Jaume Perarnau, director del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC); el Sr. Lluís Vall, president de l’Agència de Desenvolupament del Berguedà, i la Sra. Anna Garcia, coordinadora del Museu del Ciment.

Consolidació de l’antiga fàbrica Asland de Castellar de n’Hug

Durant la presentació s’han donat a conèixer els treballs realitzats i els projectes d’actuació d’aquesta fàbrica modernista de ciment, declarada Bé Cultural d’Interès Nacional (BCIN), situada al paratge conegut com a Clot del Moro de Castellar de n’Hug.

Les obres de consolidació de l’antiga fàbrica, impulsades per la Generalitat de Catalunya, mitjançant l’Institut Català del Sòl (INCASÒL), han permès aturar el procés de degradació de les estructures existents, en especial a la zona alta del complex, i fer un desenrunat generalitzat arran dels col·lapses que s’han produït i que afectaven diverses zones.

L’actuació, promoguda i finançada per l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural del Departament de Cultura, que ha encarregat a l’INCASÒL la seva execució, ha tingut un cost de 700.000 euros.

Inversions de futur per a consolidar el projecte patrimonial, cultural i turístic

Les autoritats i representants institucionals han presentat també els projectes de futur i inversions imminents per consolidar el projecte patrimonial, cultural i turístic del Museu del Ciment de Castellar de n’Hug. Es farà una aportació de gairebé un milió d’euros per a la segona fase de les obres de consolidació de l’estructura de l’edifici.

Paral·lelament s’està desenvolupant el pla estratègic per un itinerari patrimonial del conjunt de la colònia del Clot del Moro, i es projecta també l’ampliació de la zona lúdica.