El Museu del Ciment organitza la IV Jornada tècnica ‘La volta catalana’

El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug organitza la 4a jornada tècnica “La volta catalana”, que tindrà lloc els dies 21 i 22 d’octubre de 2022. La jornada vol potenciar i donar a conèixer el valor patrimonial d’aquesta tècnica constructiva, i alhora ser un espai de reflexió entre ponents i assistents sobre la volta catalana com a cas paradigmàtic d’una tècnica tradicional vigent. Enguany la jornada se centrarà en l’arquitectura sostenible, ja que la construcció amb volta catalana de maó pla és un sistema totalment eficient i sostenible.

La construcció de la volta catalana es fa a través de la disposició de maons per la seva part plana, fet que suposa una lleugeresa molt superior respecte a la construcció de voltes amb altres mètodes. Aquesta tècnica tradicional té uns avantatges extraordinaris, entre els quals destaca el seu rendiment energètic, ja que genera frescor a l’interior quan fa molta calor a l’exterior, i a la inversa. A més, és un material porós, que manté un ambient fresc i natural.

Podeu consultar aquí més informació sobre la jornada i les inscripcions.

voltes museu ciment