El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug registra més de 15.000 visitants el 2023, la xifra més alta de la seva història

El Museu del Ciment de Castellar de n’Hug, seu del Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya (MNACTEC), ha tancat la temporada amb 15.295 visitants, la xifra més alta de la seva història, que representa un increment del 31,7% respecte el 2022.

La xifra rècord de visitants es pot relacionar amb l’ampliació de l’horari d’obertura del Museu i l’establiment de les visites guiades regulars durant aquesta temporada, així com amb l’èxit de públic de les visites teatralitzades.

També es pot vincular l’augment de visitants amb les millores museogràfiques que s’han dut a terme. D’una banda, s’han instal·lat en el recorregut expositiu figures de mida real de treballadors, enginyers i cosidores que ajuden a entendre les condicions i les feines de les diferents persones que participaven en la producció de ciment a l’antiga fàbrica Asland. D’altra banda, també s’han incorporat elements per afavorir una major comprensió del procés de producció i la distribució dels materials pels diferents nivells de la fàbrica, ubicats en els punts de major complexitat com les galeries de les cintes transportadores, el dipòsit del clínquer o les sitges de ciment.

Com a novetats per al 2024, es preveu la posada en valor del circuit patrimonial per l’antiga colònia Asland del Clot del Moro, inaugurat el passat novembre, i l’organització de diverses activitats entorn aquest recorregut, com per exemple tallers relacionats amb la pedrera i amb la flora i la fauna d’aquest entorn en col·laboració amb el Parc Natural del Cadí-Moixeró.