El Museu del Ciment organitza la III Jornada tècnica “La Volta Catalana”

El Museu del Ciment Asland de Castellar de n'Hug i el Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya (mNACTEC) organitzen la 3a jornada tècnica "La volta catalana", que tindrà lloc els dies 4 i 5 d'octubre al Museu del Ciment Asland. La jornada vol potenciar i donar a conèixer el valor patrimonial d’aquesta tècnica constructiva, i alhora ser un espai de reflexió entre ponents i assistents sobre la volta catalana com a cas paradigmàtic d’una tècnica tradicional vigent.

Enguany la jornada se centrarà en l'edifici de l'antiga fàbrica Asland, el seu disseny únic, l'aportació de Rafael Guastavino, els materials i conglomerats utilitzats, així com les diferents tècniques de rehabilitació de la volta catalana.

El Museu del Ciment Asland de Castellar de n’Hug, seu del mNACTEC, està ubicat a l’antiga fàbrica cimentera Asland, al paratge del Clot del Moro. Erigida entre els anys 1901 i 1904, és una obra arquitectònica singular de primera magnitud, construïda amb pedra calcària de la zona, estructura metàl·lica i voltes de maó de pla amb ciment pòrtland, un sistema patentat als Estats Units per Rafael Guastavino.

Més informació i inscripcions: https://museuciment.cat/ca/jornada-tecnica-la-volta-catalana/